Anaokulu Eğitim Anlayışımız

Kültür Eğitim Kurumlarında Okul Öncesi Eğitimi boyunca çocuklarımızın zihin gelişimlerinin desteklendiği özel bir program uygulanır.Okul öncesi dönem, yaşamın temelidir. Bu dönemde öğrenme hızı çok yüksektir. Her yaş grubunun genel gelişim özellikleri o yaş grubundaki tüm çocuklar için ortaktır; ancak her çocuğun kendine özgü olduğu da unutulmamalıdır.

Okul çağı çocuklarının ihtiyaç duydukları zihinsel farkındalık ve algı, odaklanma, dikkat, hafıza gibi becerilerinin ne düzeyde olduğu ölçülerek gelişim programı kapsamında potansiyellerini gerçekleştirmeleri sağlanır.

Çocuklarımızın kendilerini kısıtlamadan özgürce düşünebilmelerine olanak sağlayan programın temel prensibi eğitimde metotların değil, insan kişiliğinin göz önüne alınmasıdır. Özgür düşünme programı ile çocuklarımız önceden tasarlanmış bir ortamda kendi kendilerini geliştirebilecek şekilde hareket fırsatı bulur ve istedikleri materyallerle, istedikleri zaman ve istedikleri yerde oynarlar.

Çocuklarımız, gerçek hayatın okul öncesi yaşa indirgenmiş bir simülasyonu gibi tasarlanan atmosferde, bireysel farkındalıkları geliştirilirken aynı zamanda sosyal hayata da hazırlanırlar.

Çocuklarımız için önemli olan gelişim süreçlerinde teorik bilgiden çok daha kavratıcı olan şarkıları, şiirleri, masalları, resimleri, şekilleri ve görsel malzemeleri sanatsal gelişim programıyla deneyimleyebilmeleridir. Bu deneyimler sayesinde el işi dersleri, müzik, resim, heykel, yabancı dil, hikâyeler ve sahne sanatları ile tanışma imkânı yakalarlar.

Adaptasyon becerilerinin gelişimi programıyla anaokullarımızdaki okul öncesi eğitim sürecini, becerilerin geliştirildiği bir oyun süreci olarak ele alırız. Klasik eğitim sistemindeki sınıflar yerine tematik okul yaklaşımı ile çocuklarımıza İngilizce derslikleri, sanat atölyeleri, bilim atölyeleri ve tiyatro sahnelerinin yanı sıra kapalı/açık oyun bahçelerinde özgürce oynama imkânını sağlarız.

Yaparak yaşama becerilerinin gelişimi programında çocuklarımız onlara sağladığımız imkânlarla planlar, gözlem yapar, ihtiyaç duyduğu malzemelere kolaylıkla ulaşır ve becerilerini özgürce ortaya koyarak kendi ürünlerinin sunumlarını gerçekleştirirler. Doğaçlama uygulamalarla birlikte saygı, sorumluluk ve hoşgörü gibi tutumların da geliştirildiği bireysel becerilerin gelişimi programında çocuklarımız keşfetme, araştırma, etkili iletişim kurabilme, eleştirel ve yaratıcı düşünebilme gibi beceriler kazanırlar. Planlanan etkinlikler ile bütün eğitim sürecinde hedeflediğimiz kazanımları öğrenciler ile pekiştirmiş olmaktayız.