Kültürde Eğitim

Eğitim Modeli

Kültür Temel Lisesinin Eğitim Modeli ve Sistemi
Öğrencilerini teorikte değil pratikte hayata hazırlama hedefi ile yola çıkan Kültür Temel Liseleri eğitim projeleri ile farklılığını ortaya koyacaktır. Kültür Temel Liselerinde uygulanacak öğrenme modeli; ‘Akıllı Öğrenme Modeli’dir. Bu model özgüveni gelişmiş, kendini ifade edebilen bireyler yetiştirmeyi hedefler. Akıllı Öğrenme Modeli farklı beklentilere cevap vermesi yönüyle de ön plana çıkacaktır.

Akıllı Öğrenme Modelinin Değerleri

Kendi Dilinde İletişim ve Kendini İfade Etme

Yabancı Dilde İletişim ve Kendini İfade Etme

Matematiksel, Bilimsel ve Teknolojik Yeterlik

Dijital Yeterlilik- Öğrenmeyi Öğrenme

Sosyal ve Medeni Beceriler- Girişimcilik ve İnisiyatif Kullanma

Kültürel Farkındalık ve Anlatım

Akıllı Öğrenme Modeli, çeşitli öğrenme kuramlarından yararlanılarak Kültür Temel Lisesi için tasarlanmış bir modeldir.

Eğitim Programları

Eğitim Programımız 2 kategoriye göre sınıflandırılır.

1) Okul + Sınav Ağırlıklı Müfredat Uygulanacak Sınıflar

9. ve 10. sınıflarda yıllık ders dağılımının %67’si okul müfredatına, %33’ü ise sınav müfredatına ayrılmıştır.11. sınıflarda yıllık ders dağılımının %54’ü okul müfredatına, %46’sı ise sınav müfredatına ayrılmıştır.

2) Sınav Ağırlıklı Müfredat Uygulanacak Sınıflar

12. sınıfların tamamında bu kategoriye uygun eğitim programı uygulanır. 12. sınıf müfredatı aynı zamanda LYS müfredatı olduğu için bu kategorideki dersler tamamen sınav müfredatı kapsamında ele alınmıştır. 12. sınıflarda yıllık ders dağılımının %37’si okul müfredatına, %63’ü ise sınav müfredatına ayrılmıştır.

Sınıf Standartları

Kültür Temel Liselerinde her öğrenci kendi sınıf düzeyindeki öğrencilerle birlikte eğitim görür ve sınıflar, başarı ve algı düzeyi birbirine yakın öğrencilerden oluşur. Bu amaçla eğitim yılı başında tüm öğrencilere akademik başarı testleri ile mesleki ve psikolojik testler uygulanır. Sınıflar statik olmayıp dönem başında yapılacak 2. sınav sonuçları ve öğretmen gözlemleri ile yeniden yapılandırılır.

Her sınıf düzeyine uygulanacak Akademik Başarı Sınavlarının 2 fonksiyonu vardır.

1) Dönem başı itibariyle öğrencimizin bilgi düzeyini ve sınav performansını ölçmek

2) Kurumda eğitim almaya ilk kez başlayacak öğrencileri başarılarına uygun sınıflara yerleştirmek

Sınıf homojenliklerini oluşturmada sadece referans sınavları ile mesleki ve psikolojik testlerin sonuçlarına bakılmaz, ayrıca rehberlik görüşme kayıtlarına, nakil yoluyla gelen öğrencilerin transkriptlerine, oryantasyon çalışmalarındaki gözlemlere, önceki yıla ait not ve başarı istatistiklerine ve TEOG sınav sonuçlarına da bakılır. Kültür Temel Liselerinde; Genel kampüslerde bir sınıf en fazla 24 öğrenciden oluşur. Özel kampüslerde ise bir sınıf en fazla 12 öğrenciden oluşur.